Het is bijna zover, vanaf 1 januari 2024 zijn wegwerpplastics niet meer toegestaan op kantoor of in de horeca. BYE BYE PLASTIC
Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2024 zijn wegwerpplastics niet meer toegestaan op kantoor of in de horeca. Deze wetgeving heeft serieuze gevolgen voor gebruikers en bezoekers van deze locaties. Dit betekent ook dat er nu al stappen ondernomen moeten worden om ervoor te zorgen dat uw kantoorgebouw of horeca gelegenheid plasticvrij wordt. In onze whitepaper zetten we uiteen hoe je je goed voorbereidt op de transitie naar een plasticvrij kantoor.
Wij delen alles wat jij dient te weten over de Single Use Plastic wetgeving en hoe je er met jouw bedrijf op kunt inspelen om te voldoen aan de wetgeving en de overgang eenvoudiger te maken.
In de whitepaper lees je:
- In 2050 drijft er meer plastic in de zee dan vis!
Wegwerpplastic is verantwoordelijk voor 70 procent van het zwerfvuil in Europa. Veroorzaakt door plastic tasjes, rietjes, flesjes, verpakkingen en bestek. Wegwerpplastic heeft veel negatieve gevolgen voor het milieu en de menselijke gezondheid. De Single Use of Plastic wetgeving moet het gebruik van eenmalig gebruik van plastic met 90% reduceren in 2029.
- Wat houdt de SUP-richtlijn in voor mijn kantoor?
De SUP richtlijn is er al sinds 2021 en moet een einde maken aan de vervuiling veroorzaakt door wegwerpplastic. En per 1-1-2024 geldt het verbod op wegwerpplastic in kantooromgevingen en horeca.
- Hoe kan ik mijn kantooromgeving plasticvrij maken?
Het verwijderen van wegwerpplastic uit jouw werkomgeving kan een uitdaging zijn, maar het is een belangrijke stap om de hoeveelheid afval die wordt geproduceerd te verminderen en jouw organisatie te verduurzamen. In de whitepaper lees je hoe je dat aan pakt.